2010-11-09

2009-12-16 - 2009-12-30

Bear den 30 december, 2009
5 rounds for time of
15 Deadlift 70 kg
15 Pushups
Tid: 4:44 min, pr
Ville inviga våra nya fina vikter så jag dammade av den här gamla saken signerad mrjling. Vikten på stången ska vara 90% av kroppsvikten, räknade bort julspäcket så då hamnade jag på 70, förra gången 67.5.

Julstämning i båthusgymmets nya kompis: Garagegymmet!
EDIT – 2009-12-31:
”Burpee Annie”
Burpees: 25-20-15-10-5 varvat med Sit-ups: 50-40-30-20-10
Tid: 8:55 min
Obrutet, oankrade och långsamma sit-ups. Undrar hur fort jag skulle kunna göra 100 el 150 burpees på tid? Det finns bara ett sätt att ta reda på det ;)
Bear den 24 december, 2009
AMRAP på 9 min av
12 obrutna burpees
24 obrutna benböj
Resultat: 6 varv + 12/1

Hade tänkt att göra den i båthuset för lite sommar-nostalgi, men kylan drev in mig i ett badrum med golvvärme. Benböjen slitigast, de senaste dagarna har tagit ganska ordentligt. Roligt att det är så många som gjort julaftons-woden (som finns HÄR). Gör den ni med! :)
Nu blir det attack på alla fronter mot julbordet, smaskens!
Men VÄNTA, CrossFit Nordic har också en jul-wod. Passade på att damma av den innan badet:
På tid:
20 Armhävningar30 Sit-ups60 Knäböj20 armhävningar
60 knäböj
30 sit-ups
20 armhävningar
Tid: 5:04 min
Benböjen var så klart jobbigast, igen :)
Bear den 23 december, 2009
Dagens pass:
part 1:

7 rounds for time;
110 kg Dead Lift x 10
50 double unders
Tid: 19:46 min
Snart så ska jag väl DUsarna släppa på allvar. Första gången jag kunde göra dem hyfsat bra trots att jag var trött. Alla marklyft obrutna. Hoppades på sub 20 så jag är helnöjd. Någon ”part 2″ blir det nog inte idag, men man vet ju aldrig.
Kom ihåg ”Jule-woden” imorrn, förslagsvis innan paltkoman sätter stopp för all verksamhet. Dra ner på brödet och öka mängden skinka. Go jul!

Just ja, glömde ju bort att visa hur kul Mattias tycker det är att träna. Bra jobbat, tjoho! :)
Bear den 22 december, 2009
Dagens pass:
Wu: 50-65 (5 kg ökningar) och 6×10 obrutna DUs mellan
+
Clean & Jerk, 1 RM: 87.5 kg, pr
(70-75-80-85, fail-85, pr-90, failx2-87.5 kg)
Vila cirka 20 min
”CTB-Fran”
21-15-9 av
Thruster, 40 kg
Chest To Bar-Pull ups
Tid: 5:06 min, pr
Väldigt nära 90 kg, men jag tror att jag inte dyker under vikten tillräckligt djupt (filmer kommer senare, feed-back behövs!). Trött i ländryggen, frivändningarna kändes tunga from 85 kg, säkert marklyften från förra veckan som spökar. Till nästa del, min första ”CTB-Fran”, skulle man egentligen vilat över 6 h, men det har man ju inte tid med. Skum känsla i kroppen och riktigt tungt för benen och axlar, inte så mycket syra-attack. Siktade ändå på sub 5 och missade det med en fail:ad CTB-PU, snopet!
Helt otroligt starka insatser på marklyft, lägger upp resultaten senare i dag! :)

Film nummer 2, sweet!
Bear den 21 december, 2009
Dagens pass:
part 1:
For reps:
1 min AMRAP Box Jumps – 24: 26 reps
1 min AMRAP wall
balls – 8 kg: 28 reps
1 min AMRAP Toes to Bar: 21 reps
1 min AMRAP Push Press – 35 kg: 28 reps
1 min AMRAP Burpees: 16 reps
Totalt antal: 119 reps

HELT obegripligt hur Martin nästan kunde komma upp i 40 reps på boxhoppen, men iofs har jag rätt dåligt flow där, men värre var det med TTB. Det var nästan ”vila” så därför kunde jag väl damma av en del PP. Burpeesarna blev otroligt sega och det var armhävningsdelen som satte stopp och inte lungorna. Men lite snurrig var man allt efteråt, det kan nog Richard intyga som hjälpte till med tidtagningen. Tack! :)
part 2:For time:
Row 5K

Tid: 19:27 min, pr

O jösses vad det där sög! Efter 2k började jag bli VÄLDIGT obekväm i stussen och sedan försökte jag med alla medel motverka den skumma kramp som var på väg i häcken. Innan dess trodde jag nästan på en sub 19 tid. Obehaget fortsatte. Lättade på ena skinkan i ett roddtag, den andra i ett annat. Detta gjorde rodden otroligt ojämn även om det inte ser ut som det på resultatet. Vid 4 k såg jag ljuset och när det var 500 m kvar ökade jag rejält. Helnöjd ändå, men nästa gång kommer jag nog sänka dampern ytterligare, idag var den inställd på 6.
CIMG3196
Bear den 19 december, 2009

Första videon. OPT me Owe-T, nu kör vi!
Jag gav mig på samma pass som Martin gjorde igår. Det gick lite sämre får man väl säga, men lärorikt och roligt. Jag fick ju inviga mina nya tynglyftarpjux, så nu är även jag sko-dopad!
Dagens pass:
Wu: 5×10 obrutna DUs, lite HSC med stång och 40 kg.
+
7 rounds for time:

7 unbroken hang squat clean (börja med 40 kg, öka 5 kg / varv)
7 unbroken HSPU (glöm och åter glöm!)
Tid: 44 min, tjoho!

HSPU blev ett STORT problem idag. Trodde jag skulle klara två varv obrutna, men det blev inte ens ett. För att jämna ut dubblade jag till 14 reps i HSPU, men fick överge detta efter 3 varv och 20 min, och återgick till endast 7…som gjordes som ettor. Ha, ha! Totalt fick jag in 70 reps av HSPU så det kanske hjälpte lite. Ho ho, köp en t-shirt vetja!
Bear den 18 december, 2009
För att kunna söka tjänster som brandman, så ska man har gått ett rullbandstest med utrustning i en viss lutning och hastighet. Pulsen var uppe och nosade på 180 men den upplevda jobbigheten aldrig högre än 16 (enligt borgskalan). Lättast hittills, även om pulsen var densamma.
Bear den 17 december, 2009
Dagens pass:
Wu: Några DUs, en MU, några mark på 50-80-100, en på 120 och 140
+
A. AMRAP Dead Lift – 142.5 kg in 75 sec: 20 reps
rest 3 min
B. AMRAP Muscle Ups in 150 sec: 15 reps
rest 3 min
C. AMRAP Double Unders in 225 sec: 102 reps
Hade tänkt att skippa träning idag, men Martin var på och så behövde jag verkligen avreagera mig på något. Mission accomplished.
Härligt att marklyftsrädslan på allvar har släppt. Kändes väldigt stabilt och kunde ha taktikat mig till något rep, det blev 10-5-5 reps, men jag har iofs inte gjort något liknande förr (jo kanske den här) så det var ju svårt att veta. Tidtagningen på MUsarna krånglade, vet inte om jag fick mindre eller mer tid, men jag tycker jag borde klarat 20 reps. Skyller på bänken igår. DUs på 3:45 min, de första 35 gick bra (obrutna) men sedan var det bara skräp. Axlarna ville inte var med och leka. Skyller på MUsarna.

Martin och Björn tränar samtidigt för ovanlighetens skull! Som på gamla goda tiden, härligt! :)
Bear den 16 december, 2009
Bänk, 1RM: 100 kg, pr
(50×10 reps, 80-85-90-95-100-102.5, skyhump, 2×90, 5×80, 50×19 reps)
Tanken var att man först skulle göra Power Clean men det gjorde jag i fredags (97.5 kg), så jag skippade det för att spara lite tid. Teknikmässigt vidrigt, men inte så fasligt tungt. Avslutade med maxreps på 50 totalt inspirerat av ”wendlarna” här i bloggosfären.

No comments: