2010-11-23

Skruva, hoppa mm

Springa lite
Några ghd sit ups och back extensions
Lite skivstångsgympa med tom stång (russian step ups, back-, front squat)
Lite trapphopp
Springa lite

Skruvade lite på min ghd-bänk. Måste säga att jag är lite missnöjd med prestandan, väldigt ranglig och trögt att ändra läge (tur att jag har en del smörjfett från servningen av fog-fighters på Korsnäs). Helt klart bättre än alternativen, men så billig var den faktiskt inte, förväntade mig mer. Nåja. Lite stretch och väcka musklerna idag. Har hållit mig precis på rätt gräns för vad vaderna pallar med, vilket kändes när jag gjorde ett gäng trapphopp i stairmastern.

4 comments:

Fredrik said...

Kul med en egen GHD! Var köpte du? Du får återkomma med utförligare "recension" gärna med bilder/film.

Bear said...

Tja!

Du har alltså sett att jag började uppdatera här igen.

All backträning är inför Äspöloppet nu på lördag. Förhoppningsvis har jag härdat vader och höftböjare tillräckligt för att inte bli totalt förnedrad av 3.5 km uppförsbacke.

Bänken köpte jag på kettlebells.nu och faktiskt billigare än vad de tar nu (nåt slags 1agångserbjudande), men jag är ändå tveksam till om det var värt pengarna. Allmänt billigt byggd och ranglig, vilket så klart inte är något fel om den är billig, men det var den ju inte.

Den gör dock jobbet, blev helt förstörd efter första passet med korrekt utförda GHD-sit ups.

Fredrik said...

Har också kollat på den, men är so sagt skeptisk till priset. Har du den på CFUA, eller hemma? Finns det ens några alternativ?

Lycka till på lördag!

Bear said...

Jo 5000 spänn är den inte värd. Finns inga andra vad jag vet. Lite dumt att inte ta hem något med kvalitet om man är ensam i Sverige.

Tack! :)