2009-02-09

"Cindy"

Wu: Rodd, 1k
+
Complete as many rounds in 20 minutes as you can of:
5 Pull-ups
10 Push-ups
15 Squats
Resultat: 20 varv + 5 pu

Tokträning innan lunchen, mina kursare skakade på huvudet och sa grejer som. "Jag tycker lite synd om Björn när han tränar så där." och "Fan vad svettig du är!". Det var några positiva kommentarer om att jag iaf tränade effektivt (med en hint mot snubbarna vid bänkpressen), men det blev tunnelseende efter bara några minuter. Har märkt att pannbenet har tagit sig en törn de senaste månaderna, måste nästan anstränga mig för att skjuta bort tankar som "Det här går inte" och andra dumheter. Lite så efter 10 min och 12 varv, men det var ju bara att köra på. Pannbenet byggs sakta upp.
Det var ganska precis ett år sedan jag gjorde den senast och då körde jag "strukturerat" med Martin. Han hade en sån där klocka som man kan ställa in exakt hur lång / korta ronderna får vara för att man ska hinna med att persa. Det blev 22 varv. Nåja, som Martin påpekade i sin årsredovisning så gör han (och även jag) betydligt ordentligare push ups nu, så det blir svårt att hinna med nu för tin. Det är iaf det enda jag kan skylla på. Pull upsen kändes så pass lätta att nästa gång testar jag nog CTB-pull ups.

4 comments:

Jocke said...

Ordentligare pushups? Är det chest to floor, eller bara lite bättre än vad alla andra gör?

Jag skärpte till mina pushups sommaren/hösten -07, dvs började köra dem C2F ... har inte vågat mig på en Cindy sen dess :)

Fit 4 50 said...

Bra jobbat Pappa Björn! Skönt att känna att det finns andra som också, om än bara ibland, får kämpa mot dämonerna innanför pannbenet! Big Ups!!!!

Martin Altemark said...

Sådär är det jämt för mig nu :(

bra jobbat!

Bear said...

Jo, chest to floor och helt extenderade armbågar i ytterläge, man hade ju en tendens att slarva med det. Nu gör man istället "ordentligare" och så blir man astrött.

Det här med "dämonerna" är ju lite märkligt, så har jag nästan bara kännt när jag varit ute och sprungit. Det tar sig och det kommer det göra för oss alla! :)