2009-02-02

Måndagsmisär

Började med en rond "Kelly" i jumpasalen (körde intervaller fram och tillbaka), fotbollar flög dock överallt så det var fanimej omöjligt. I gymmet var det proppfull så en rodd-variant var utesluten. Nåja, det fick bli uppvärmningen.

Jävligt gramse kom jag på att dagens wod var 30 MUs. Sagt och gjort, men det avbröts efter 20 reps på 8:40 min. Det var badmintonmatcher på den sidan av jumpasalen, så jag ville bli klar snabbt. Lite för snabbt. 12 reps på 2min dödade mig fullständigt, så övriga 8 (med 5 misslyckade) fick räcka, så jag kastade in handduken.

Straffade mig med lite tabata-rodd (se ena bilden) och sedan en koll på 500 m rodd. Det var det bland det värsta jag varit med om. Dum som fan satte jag pace-båten på min rekordtid och försökte hänga med. Tvärstopp efter 250 m och resten var ren och skär misär (se andra bilden).

Kan inte skylla på tidigare träning, så illa borde det aldrig kännas. Nu är det iaf svart på vitt att de senaste tre månadernas träning / icke träning har gett mig lite plus på max-styrkan, men har varit en katastrof för konditionen. Bara att erkänna och inte tro att man kan ge sig på samma takt som förr.

2 comments:

Jocke said...

Jag lider med dig! (men kunde inte låta bli att fnissa lite skadeglatt ;))

David Englund said...

Spännnade variant, spökbolls-kelly ;)
Flåset kommer du snabbt få tillbaka, maxstyrka är svårare att öka(iof beroende på nivå, men du hajar vad jag menar)