2009-02-14

Vinterlöpning

Löpning, 15 min, ca 3,2 km
+
Push ups 5 x 20

Allt ska väl göras minst en gång, men det här kan jag göra igen. Jag upplevde ingen skillnad mot att springa i 4-5 minus mot när det är lite varmare. I vanlig ordning fick jag ont i ländryggen efter ca 3 km, det enda sättet att motverka det där är väl att springa mer.

EDIT: Det visade sig att sträckan bara var lite drygt 3 km. Det är nu jag ska dra upp ursäkter som att jag sprang i innejumpadojor och att jag inte värmde upp osv osv ;)

Efteråt tänkte jag göra några PUs men stålräcket var omöjligt att få grepp om eftersom det är rätt tjockt och för tillfället isigt. Istället blev det några armhävningar under tiden jag skrev det här.

Ja just ja, för er som har glömt det, idag är det Alla hjärtans dag och det firar jag med finbesök.

4 comments:

Martin Altemark said...

Mycket skönare att springa på vintern än på sommaren tycker jag. minus 5 grader är helt optimalt!

David Englund said...

Var väl lika bra att pullupräcket inte fungerade, det är väl inget som precis behöver prioriteras för dig?
Det läbbiga är att jag knappt har sett dig skriva om någon löpträning här, ändå bränner du av 4 km på 15 min. Bassäng o rodd e the shit alltså? ;)

Bear said...

Haha, ca 4 km kan ju tolkas lite olika, jag gjorde nån slags uppskattning över hur jobbigt jag tyckte att det var. Kollade på mapmyrun.com och det visade sig att det inte var mer än 3.2 km, så den där springformen är ganska non-existent.
Bra att du ifrågasätter, annars kanske jag tror att jag är nära min 11:40 på 3k från i höstas ;)

David Englund said...

hehe, så du lurar inte bara oss andra utan äen dig själv? Det bästa med löpning är att ger du det 2-3 pass till så är du tillbaka på din gamla nivå.