2009-02-05

Gnetpass

Wu: Rodd, 1k
+
Five rounds for time of:

32 kg DB swings, 25 reps
25 Knees to Elbows
25 Good Mornings, 20 kg barbell
Tid: 28:45 min

Det blev en kortare och subbad variant av dagens WOD. Brutalbänken var under reparation, annars hade jag inte skippat GHD-situpsen. Hade iofs kunnat gjort vanliga, men så sugen var jag inte. Det blev ett riktig gnetpass där greppet tog den största smällen. Swingsen var till huvudhöjd, det kändes inte säkert att göra högre. For the record: Gör jag högre skriver jag "high swings", ba satt ni vet.

6 comments:

Martin Altemark said...

Greppet? Bizarrt...

Bear said...

Det var svårt att hålla i den där hanteln och sen så direkt till KTE i en stång som är ganska hal och smal. Ja, vad som kom på 2:a och 3:e plats märker jag väl imorrn, hehe.

Jon Ivmark said...

Det är klart att det är värst för greppet! Det är väl alla pass där man måste hålla i något med händerna? Eller är det bara jag som har baby-klena händer?

askan said...

Di som tränar i Lund, vilket gym kör du på och hur CF-vänligt är det?

askan said...

Oj, "di" ska vara "du" och inte nån småländsk dialekt :)

Bear said...

Hej igen Askan, jag tränar faktiskt mest ute i Revinge på SRVs (nu MSB) anläggning. Där har man det mesta, bara småsaker som fattas, men som alltid är placeringen av grejer ett problem. För att köra tex Helen så måste jag ta mig över hela gymmet från rodden / löpbandet till pu-stången och hantlarna. De gånger jag tränat inne i Lund har jag gjort det på Gerdahallen. Det är ju ett klassiskt storgym med massor av maskiner. Det finns dock gott om fria vikter (hantlar och stänger) och en lyftarplatta. Den wod jag gjorde i förrgår (The Bear Complex) kunde jag ju göra utan modifikationer, men så fort man måste springa runt blir det stora probs. Roddmaskiner finns också (dock dåligt skötta) så där kan man ju köra tabatas tills man storknar, men i stort är det ett CF-ovänligt gym. Såg dock att de har någon slags cirkelträning med stång som man med lite god vilja skulle kunna kalla CF-inspirerat ;)