2009-02-13

Long time no see!


Simning
5 varv av
Simma 2 längder anyhow
Dyk till 5 m och upp igen, 1 reps
Tid: ca 7 min + ca 5:30 min
+
3 x 10 KTE i ribbstol
3 x 10 Push ups
5 x 5 Pull ups i trappsteg

Jag skrattade gott när jag insåg att idag skulle man göra "Fran"! Tack och lov hade ju redan bestämt att jag skulle dra till simhallen. Phew, dodgeade igen! Som sagt blev det plurret igen och jag testade en ny variant. Flåsigt och mycket vatten i näsan, bra simträning! Sen avrundade jag lite och försökte tjyvkika på simmarnas teknikträning. Under tiden fick jag oväntat besök av: den uppslitna valken! Det var inte igår!

2 comments:

Jocke said...

Nämen titta! Du har ju inte dragit upp valken på Crossfitstället utan på klättrarstället.

Vi får dra till centralbadet, du, jag & Martin och köra den där CF-Navy-Seals-WOD:en - hämta upp 10 kg tegelsten från botten så många ggr som möjligt på 20 min ;) (om man hinner 20 min innan man blir utkastad)

Kör du sånt här på badhuset, eller på nåt brandmannaställe?

Bear said...

Haha, ja, det där trappsteget gjorde det jobbigt...klättrarjobbigt.

Ska väl erkänna att jag tänkte köra antal varv på 20 min, men efter 3 varv så gav jag upp den tanken. Planerar att utöka den här så att det blir nån slags "Vatten-Barbara".

Jag håller till på Högevallsbadet. Jag upplevde det faktiskt som smidigare att köra en sån där vatten-wod. Timar man rätt så slipper man simma om så många och så hinner man inte bli irriterad på alla valrossar när man själv frustar och flåsar ;)