2009-02-23

"Power Joshie"

Wu: Rodd, 1k
+
"Power Joshie"
These are power snatches!

Complete three rounds for time of:
18 kg Dumbbell snatch, 21 reps, right arm
21 L Pull-ups
18 kg Dumbbell snatch, 21 reps, left arm
21 L Pull-ups
Tid: 40:51 min

Testade att göra dumbell squat snatch (tack Martin, andra plats på sökningen) men det gick inte alls. Lägre vikt spelade ingen roll, är alldeles för stel i både axlar och höft för det där. Övaövaöva. Det fick bli en power-variant istället för as rxd och om man kollar på tiden var det lika bra det. Fastnade helt otroligt på L-PU och gjorde det nästan en kvart sämre än när jag gjorde en liknande variant för ett år sedan. Det enda jag kan skylla på är continuous-PU förra veckan, men det är en klen ursäkt.

5 comments:

David Englund said...

Bra jobbat, L-pullups är inte nådiga! Mycket gnet där, jag ska ge mig på squatvarianten imorrn!

Bear said...

Så här i efterhand borde jag gjort betydligt tyngre power snatches, det kändes rätt märkligt att L-PU stod för typ 90% av tiden.

Martin Altemark said...

Jag sitter här och vänter på sub 12 minuter på gårdagens som utlovat. När kommer uppdateringen?

David Englund said...

sub 12,sub 12,sub 12! Nu har du press på dig ;)

Bear said...

Jäjä, nu följer jag en CF-cykel, så jag tänker inte bli hetsad till något.