2009-02-19

Lunchpass

Smet in innan lunchen och det var hyffsat folktomt så jag såg tillfället att göra:

3 rounds for time of:
Row 500 meters
21 Burpees
Run 400 meters
Time 15:40 min

Rodden låg konstant mellan 1:50-2:00 min / 500 m och burpeesarna var obrutna (yesss). Löpningen har jag ingen koll på men 1:30 min / 400 m är väl en rätt bra gissning. På första varvet råkade dra i nödbromsen på löpbandet, funderade på att börja om, men orka liksom. Fegade ur alldeles för mkt på löpningen. Började långsamt och låg aldrig över 15 km/h. Tycker väl kanske det är lite läskigt med löpband.
Senare idag tänkte jag köra dagens wod vilket förmodligen kommer bli ett otroligt drygt och långt pass.

3 comments:

Martin Altemark said...

Bra jobb!

Jag känner mig segerviss på dagens pass, men jag kör rodd istället (ar fyra ungar hemma)! Dock liten varning för utbränning då jag fetkörde pressövningar igår med...

Jocke said...

Jo, inget höjdarpass att tävla på det där. Är man bra nog att köra burpees obrutet är det ju lite bäst-löpband-vinner över passet. Vi får köra det "på riktigt" när vädret tillåter.

askan said...

Riktigt bra tid på rodd-burp-löp WODen, men den ska jag klå innan året är slut :)

Obrutna burpees, imponerande. Där låg skillnaden och förklaringen till att du slog mig med 2min 21 sek...